Blog Single Banner Image

Piața de brokeraj a suferit modificări semnificative în ultimii doi ani, existând diferențe considerabile între situația de atunci și cea actuală, a explicat Ștefan Prigoreanu, CEO, Millennium Insurance Broker.

„S-au întâmplat foarte multe în ultimii doi ani; sunt schimbări profunde la nivelul pieței de brokeraj. În primul rând, a crescut continuu gradul de intermediere prin brokeri, ceea ce este un lucru foarte bun. La finalul lui 2015, brokerii intermediau în jur de 60% din primele de asigurare. De ce spun că acesta este un lucru foarte bun? Pentru că asigurații au, astfel, de partea lor un profesionist, un bun cunoscător atunci când au nevoie de o poliță de asigurare. De asemenea, în momentul producerii unei daune, tot brokerul îi poate ajuta pe aceștia cu o consiliere de urgență, cu pașii care trebuie urmați în cazul unui eveniment neplăcut, astfel încât din start să eliminăm riscul unui dosar de daună incomplet”, a precizat Ștefan Prigoreanu.

Creșterea gradului de intermediere a fost influențată și de o schimbare de percepție în rândul consumatorilor, generată de condițiile economice dificile.

„Și criza financiară a schimbat puțin percepția oamenilor cu privire la achiziționarea de bunuri și servicii. Este clar că oamenii verifică 2-3 surse atunci când vor să își achiziționeze ceva, și la fel se întâmplă și în asigurări. Clienții au varianta de a merge singuri la 4-5 asigurători și de a-și negocia condițiile sau pot foarte bine să meargă la un singur broker unde primesc și consilierea necesară alegerii optime”, a subliniat CEO-ul Millennium Insurance Broker.

Avantajele colaborării cu societățile de intermediere nu se opresc doar la client. „Și pentru companiile de asigurări este benefic să lucreze cu brokerii, deoarece nu mai au costuri de dezvoltare a unor rețele proprii, cu dotări, birotică, sediile, dar și de instruire a forței de vânzări și așa mai departe. Toate aceste costuri sunt transferate brokerului de asigurare căruia i se plătește un comision”, a explicat Ștefan Prigoreanu.

Unul dintre cele mai importante roluri ale brokerilor este de a educa și informa clienții cu privire la importanța asigurărilor facultative. Cu toate acestea, intermediarii sunt esențiali și pentru segmentul polițelor obligatorii. „Să nu uităm că inclusiv pentru produsele obligatorii rolul brokerului este definitoriu. În momentul de față, asigurătorii nu au birouri deschise pentru tot în țară, nu-și pot permite aceste cheltuieli. Prin urmare, este foarte important ca brokerul să aibă prezență teritorială și națională — toți marii brokeri au rețele la nivel național, și în fiecare localitate din țară există cel puțin o persoană de la care se poate cumpăra o poliță PAD sau RCA”, a completat CEO-ul MIB.

Top articole

Cele mai noi articole

Caută articole

Suntem aici să te ajutăm

CTA-image
Time-line-BG