Blog Single Banner Image

Printre nevoile primordiale umane se află și cea de protecție, de siguranță. De la originile omenirii, ne protejăm prin a ne încălța și a ne îmbrăca, prin a ne construi întâi adăposturi și, apoi, locuințe din ce în ce mai sigure, prin a ne face rezerve de hrană și/sau de bani.

Însă niciodată nu a fost suficient... Cu timpul, ne-am dorit sau am simțit nevoia de a ne proteja sănătatea, de a-i proteja pe cei dragi dacă noi plecăm brusc sau mai repede din această lume, de a ne proteja bunurile la care ținem, de a ne proteja afacerea sau buna reputație, iar pentru aceasta am construit și accesat soluții de asigurare. Există astăzi soluții de asigurare, pe care cei mai mulți ni le permitem, pentru a proteja tot ceea ce contează cu adevărat pentru fiecare dintre noi sau pentru cei dragi!

Noțiunea de asigurare este veche de milenii, după unele surse chiar din timpurile negustorilor babilonieni, folosită apoi în Grecia Antică și în vechiul Imperiu Roman. Este adevărat că nu există dovezi scrise din acea vreme, ci doar din timpuri mult mai recente. Astfel, în anul 1310, Ducele de Flandra a înființat Camera de Asigurări de la Bruges pentru asigurări împotriva riscurilor maritime. În anul 1601, la Londra, Parlamentul a elaborat reglementări privind această activitate, și apare “Legea privind polițele de asigurare folosite între negustori”. Putem afirma astfel, cu certitudine, că cel puțin de acum 700 ani, se încheiau contracte de asigurare în formă scrisă, formă care este și astăzi cea mai răspândită în lume.

După 700 ani oficiali de existență a industriei de asigurări, volumul de prime de asigurare plătite de clienți și încasate de companiile de asigurare din lumea întreagă reprezintă o sumă colosală, de aproape 5.000 miliarde de USD, și, cel mai important, este în creștere!

De ce oare?! Pentru că riscurile există, pentru că riscul este omniprezent, pentru că oamenii sunt ființe fragile și pentru că multe dintre construcțiile în care investim timp, bani, energie și vise sunt și ele fragile…

În România, achiziția de protecție prin asigurare este puțin peste 200 euro/locuitor/an, mult sub media consumului de asigurări la nivel european, de circa 2200 euro anual pe cap de locuitor. Asta deși cele mai uzuale riscuri asigurate se manifestă în România cel puțin la fel ca în piețele mult mai mature și dezvoltate, de vină fiind, în principal, riscul seismic dat de falia Vrancea, dar și subdezvoltarea infrastructurii rutiere, infrastructurile învechite, atât energetică, cât și de transport gaze, defrișările masive și multe altele, din cauza cărora suntem încă o țară în curs de dezvoltare. Odată cu creșterea populației la nivel global, cu tehnologizarea și aglomerările urbane, cresc nu doar riscurile la care suntem expuși zi de zi, ci chiar probabilitatea de producere a oricăruia dintre acestea. Societatea informatizată și digitalizată aduce cu sine noi riscuri, de la riscuri specifice sistemelor informatice și până la răspunderi civile ale unor furnizori de diverse servicii digitalizate, culminând cu riscurile financiare asociate întreruperii activității din motive de atac cibernetic, fraude cibernetice și altele.

Este clar că riscul este omniprezent în viața noastră, încă dinainte de a ne naște și până în ultima secundă a vieții… iar ceea ce diferă de la un individ la altul este doar probabilitatea ca unul sau mai multe riscuri să se producă. Aș risca să afirm că evoluția umanității și a societății aduce cu sine noi riscuri pentru care este înțelept să ne protejăm prin asigurare. Fiinta umană se poate dezvolta plenar atunci când, eliberată de griji, se avântă cu curaj în focul creației și în vâltoarea vieții, acceptând provocările și construind cu încrederea că tot ceea ce realizăm bun este protejat și va rămâne inclusiv pentru generațiile viitoare.

Millennium Insurance Broker (MIB), prin brokerii și specialiștii săi, are această misiune nobilă de a ajuta pe toți cei care conștientizează riscurile la care sunt expuși, să se protejeze prin accesarea unor soluții potrivite de asigurare! Apelați cu încredere, pentru că ne dorim să deveniți și/sau să rămâneți clienții noștri pentru următorii 30 ani!

Top articole

Cele mai noi articole

Caută articole

Suntem aici să te ajutăm

CTA-image
Time-line-BG